Основна функція ременя ГРМ (газорозподільного механізму) – це синхронізувати роботу коленвала та розподільного валу (або розподільних валів). Саме ремінь ГРМ робить так, щоб клапана та поршні не зіткнулися один з одним. Ремінь ГРМ знаходиться зовні двигуна, закритий захисним кожухом та огинає різну кількість шківів, залежно від конструкції двигуна. Як мінімум, це натягувач, який гарантує коректну роботу ременя ГРМ. Але в сучасних двигунах, де в обмеженому просторі потрібно впхнути більше агрегатів, ремінь ГРМ захоплює шківи ще й додаткового обладнання. Найчастіше це водяний насос (він же помпа), який відповідає за охолодження двигуна. Але можуть бути інші агрегати.
Коли міняти ремінь ГРМ
Чіткої відповіді це питання немає – кожен автовиробник дає власні рекомендації. У когось інтервал заміни 150 000 км, а у когось 60 000 км. Також не варто забувати, що в автомобілях з маленькими пробігами ремінь ГРМ потрібно міняти не за кілометражем, а за віком, оскільки з часом структура ременя руйнується - він просто старіє і може вийти з ладу.
Якщо ви купили старий автомобіль - то потрібно замінити не тільки всі фільтри, але ще й ремінь ГРМ, причому разом з усіма роликами/натяжниками та водяним насосом. Тому що неможливо встановити, коли вони змінювалися, а наслідки виходу з експлуатації можуть бути дуже серйозними. Відмовлятися від цієї операції можна, тільки якщо у вас є достовірна інформація про ресурс запчастин, яким ви можете довіряти на 100%. Тому що економія може коштувати набагато дорожче.